Pages

Tuesday, May 29, 2012

你到底想‘做’什么? What you wanna be?

好久没有搭公共交通下班了。今天,搭MRT回家。

到了家附近的地铁站,有吧‘新’的声音。是一位看起来很年亲的男生,手里一把吉他,自弹自长。声音听起来就会让人有愉快的感觉。我很好奇的放慢脚步走了过去,边走边听歌,也稍微仔细的打量了男生一便。

看起来真的很年轻,瘦瘦的,带着一副黑框眼镜。一边用声音为无聊的夜晚带来一点朝气,脸上也一直挂着阳光班的笑容。

我上前‘给’了一点前当做支持他,他也回了我一句很诚恳的“谢谢”,我回头想他微笑。在这同时,我望了一下他的licence. 他其实就和我查不多一样大。

这让我在想,人生就要做一些自己喜欢又可以带给身边快乐的事,这样就很简单的棒!不是吗?

There's a new voice when i step out of the train station on the way home today. A young male voice, it lighten my mood almost immediately.

Tall skinny young man, in black frame specs, showing his sunshine smile while singing and playing on the guitar.

I take a peep at the license for street performing when i put in my appreciation in the box. He's just about my age.

Suddenly I had a question in my mind. Maybe doing something simple, yet enjoyable to myself and can bring joy to people around should be what i wanna be? However, as always, the simpler the thing, sometimes, is the hardest to do it.

No comments:

Post a Comment